Právě čtu

am

neděle 25. října 2015

RV Recenze: Bible domácího pečení

Tato kniha byla již po druhé v roce 2014.

Již podruhé vychází kompletní „učebnice“ domácího pečení. Kromě klasického chleba nebo ciabatty si připravíte muffiny, challu, pizzu, vícezrnné chleby, žemle, bagely nebo briošky. U každého receptu autorka srozumitelně vysvětlila taje technologie a připojila finesy profesionálů. Nechybějí ani rady, které vyřeší všechny problémy: jak na dokonale vykynutém bochníku utvořit zářezy tak, aby neklesl. Jak odhadnout, kdy je těsto ideálně vykynuté. Jak poznat, kdy je chléb pečený, nebo jak zabránit přichycení spodní kůrky.

Bible domácího pečení je obsáhlá kniha rozložená na 727 stran.
Po předmluvě, úvodu a poděkování následuje kapitola Desatero přikázání pro přípravu kynutého těsta. Je to celkem dlouhá teorie, kterou byste však neměli přeskakovat. Ti, kteří nikdy nepekli nebo s přípravou kynutého těsta neměli velký úspěch se dozví co dělat, aby se dočkali vytouženého výsledku. A já jako středně pokročilý pekař jsem poznala spoustu nových pojmů, se kterými se u přípravy pečiva můžu setkat. Krom toho se v této kapitole píše o technikách, přístrojích a pomocnících, které můžete ( ale i nemusíte ) využívat při pokusech o dokonalé pečivo.
Od strany 97 se už dozvíte recepty na pečení. Jsou rozděleny do šesti kapitol - Rychlé chleby, drobné rychlé pečivo, kynuté pečivo, pečivo z litého těsta
- Chlebové placky
                                                        - Sendvičové a toastové chleby a jemné bílé pečivo
                                                        - Pečeno v peci
                                                        - S tradičním kváskem
                                                        - Pestrá rodina briošek
Mně nejvíc zajímala kapitola S tradičním kváskem, protože jsem majitelkou žitného kvásku a chleba už asi rok peču. Kdo ale kvásek nemá, dozví se tady, jak si svůj vlastní vypěstovat a udržovat a má k dispozici několik receptů. U všech receptů je uvedeno množství surovin jak v gramech tak v objemových mírách v přehledné tabulce. Po postupu a dobrých radách co dělat, aby byl výsledek perfektní ještě následuje takzvané těstové procento, podle kterého si upravíte množství surovin a tím velikost výsledného produktu dle vlastní potřeby.
Na konci knihy je k dispozici glosář, kde jsou vysvětleny všechny pojmy, se kterými se během čtení setkáte. Uvítala bych podrobnější obsah, rejstřík, který je na posledních stránkách se mi zdá nepřehledný.
Bible je plná dobrých rad a fungujících receptů a kdo to s domácím pečením myslíte vážně, tak si ji určitě pořiďte.

Za recenzní výtisk děkuji internetovému knihkupectví http://megaknihy.cz .