Právě čtu

am

čtvrtek 26. listopadu 2015

RV Ishmael - Dobrodružství mysli a ducha - Daniel Quinn

Kniha vyšla v roce 2015 u nakladatelství Omega.

Vypravěčem tohoto neobyčejného příběhu je muž hledající pravdu. Odpoví na inzerát v místních novinách, ve kterém učitel hledá žáky, kteří mají vážný zájem o záchranu světa. Náš hrdina se však ocitne v opuštěné kanceláři sám s dospělou gorilou, okusující tenkou větev. „Ty jsi ten učitel?“ zeptá se nevěřícně. „Ano, já jsem ten učitel,“ odpoví gorila. Izmael je bytost neobyčejné moudrosti a svému žákovi začne vyprávět příběh, který nikdy před tím žádný člověk neslyšel. Vyprávění sahá od počátků času až do budoucnosti. Jako všichni velcí učitelé, ani Izmael to svému žákovi nijak neusnadňuje. Vyžaduje, aby osvícení vycházelo z našeho nitra. Je osudem lidstva vládnout světu? Nebo nás čeká vyšší poslání, které je úžasnější, než jsme si kdy dokázali představit?

Hledání toho zákona mi trvalo čtyři dny. První den jsem si pořád dokola opakoval, že to nedokážu, dva dny zabralo samotné hledání a pak jsem sám sebe ještě den ujišťoval, že jsem to opravdu dokázál. Pátý den jsem se vrátil.
Ve chvíli, kdy jsem vcházel do Ishmaelovi kanceláře, jsem si v duchu připomínal, co mu řeknu, což bylo: ,,Už chápu, proč jsi chtěl, abych to dokončil sám."

Hodně filozofická kniha. Těžko se mi četla, protože jsem nad ní musela hodně přemýšlet. A ona si Vás má získat tím, že nad ní budete přemýšlet :-). Autorův styl je fajn, jazyk je hovorový a spisovný. O Danielovi Quinovi sem slyšela poprvé. :-) Knihu jsem přečetla během tří dnů, jenom sem se nějak stále nedostala k sepsání recenze. A vlastně řekněme si to upřímně, hrozně těžko se mi o téhle knize uvažuje. Nevím co o ní pořádně říct, protože abyste získali na tuhle knihu názor, musíte si ji sami přečíst. Ta kniha se Vás snaží udeřit. Říct Vám co je na světě a lidech špatně, a co naopak dobře. Tohle všechno kniha umí. Hlavním hrdinou je gorila a jeho žák ( tedy náš vypravěč ). Ishmael ( gorila ) se snaží pořádně učit žáka, naučit ho uvažování o světu. Svět rozděluje na dvě skupiny Beroucí a Nechávající, a o každé tu je hodně zmínek. Popisuje tu i zvířata a to jak bohové přemýšleli při tvorbě světa. Jednoduše kniha na mě zapůsobila, ale nedokážu pořádně vysvětlit, co se mi na ní vlastně líbilo nejvíc. U téhle knihy je to těžké říct, postav je pomálu ( takže si pořádně nemáte koho oblíbit ).
Přečtěte si knihu a dejte mi vědět Váš vlastní názor, budu za něj opravdu ráda :-) třeba se mi pak aspoň trošku myšlenky srovnají. 
Dávám 3 hvězdičky z 5 *** :-).

Ráda bych poděkovala nakladatelství Omega za recenzní výtisk :-) !!! http://www.knihyomega.cz/eshop-ishmael-dobrodruzstvi-mysli-a-ducha.html?slova=%22Ishmael+-+Dobrodru%9Estv%ED+mysli+a+ducha%22

http://eshop.knihydobrovsky.cz/eshop-izmael-dobrodruzstvi-mysli-a-ducha.html?slova=978-80-7390-257-5

Žádné komentáře:

Okomentovat