Právě čtu

am

úterý 20. října 2015

RV Recenze: Na co Alice zapomněla

Může Vás snad potkat něco lepšího než ztráta paměti?

Tato kniha vyšla u nakladatelství Ikar roku 2015. V originále potom vyšla roku 2010 v Londýně u Penguin Books.

Když se Alice probere na zemi v posilovně, má na hlavě pořádnou bouli. To je ovšem to nejmenší. Myslí si totiž, že jí je dvacet devět a čeká první dítě se svým superúžasným manželem Nickem. Jenomže pak se ozví, že se jí z paměti vymazalo právě 10 let života, a že je ve skutečnosti devětatřicetiletá neurotička, která nejraději svůj volný čas tráví v posilovně nebo na poradách školního výboru se ženami, jež kdysi tolik nesnášela. Jak se to stalo, že se její život tak radikálně změnil? Proč ji její manžel nenávidí? A co tak hrozného provedla, že s ní její milovaná sestra skoro vůbec nemluví? A krom toho není vůbec schopná si vzpomenout na svoje tři děti - ne Alice se najednou vidí jinýma očima a ta nová žena, o které jí vyprávějí, se jí vůbec nezamlouvá. Najde způsob, aby se znovu stala tím člověkem, jímž kdysi bývala?

Zvláštní zapomenout 10 let života kvůli jedinému pádu? Rozhodně. Jako klasický románek se, ale dočkáte happy-endu. I tak mě tento příběh opravdu bavil. Byla to příjemná odreagovačka, u které sem nemusela příliš přemýšlet. A to mě vyhovovalo, zkrátka relax u dobré knihy.

Alice otevřela oči a řekla Elisabeth: ,,Ty jsi tak skvělá starší sestra." Elisabeth odtáhla ruku a pronesla dutě: ,,To tedy nejsem."
Po dalších několik vteřin obě mlčely, až se nakonec Alice zeptala: ,,Jsi šťastná Libby? Protože působíš ..."
Hrozně nešťastně měla chuť dodat. 
,,Jsem v pohodě."

Jak jsem již psala byla to velmi příjemná romantická kniha. Objevovalo se zde mnoho zápletek, na které se můžete těšit. Pokud mohu prozradit v Alicině životě jsou totiž dva muži! Teda Alice !!!
Je tu popisován všední život jedné ženy. Děti, vaření, škola, kroužky, problémy s dětmi, všední činnosti... Tahle ztráta paměti jí nakonec dala život do pořádku, spravila vše co bylo nějakým způsobem špatně, veškeré problémy zmizely.
Velmi se mi líbí styl psaní autorky, nějakým způsobem mě táhne. Těch 432 stránek proplulo, ani nevím jak. Líbí se mi děti Alice. Jsou to takové talentované třeštidla, možná trochu zlobí, ale to snad každé dítě.
A Nick? Je možné, že chvílemi ho budete milovat a chvílemi nesnášet.
Každopádně si jsem jistá, že konec Vás mile potěší jako mě. A rozuzlení Elisabeth je taky velmi radostné. 
Všem tuto knihu doporučuji, stojí za to, vážně!!! Pokud stojíte o romantický příběh, tohle je to pravé ořechové. 

Za poskytnutý recenzní výtisk děkuji internetovému e-shopu http://megaknihy.cz/.

5 komentářů:

  1. ahoj. Tvoji recenzi jsme si dovolili nasdílet na stránky naší komunity na Facebooku "Recenze knih a audioknih". Pokud budeš mít zájem, můžeš na našich stránkách pravidelně přispívat svými recenzemi, my je pak budeme umisťovat na Timeline stránek a zařazovat do alb podle kategorií. Děkujeme!!! Správce stránek Honza

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavá kniha, přidávám na seznam :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavá kniha, přidávám na seznam :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Teď jsem jí dočetla :) Byla suprová! :)

    OdpovědětVymazat