Právě čtu

am

čtvrtek 26. listopadu 2015

RV Žila jsem již před staletími - Barbara Erskinová

Tato kniha vyšla u nakladatelství Brána roku 2008. Ovšem ne poprvé :-) ! Je totiž dost oblíbená a odstartovala kariéru Barbary Erskinové !

Úspěšná novinářka Jo Cliffordová dostává za úkol napsat sérii článků o metodě "návratů do minulosti"
- probuzení vzpomínek na minulá zrození pomocí hypnotického transu. Když přichází jako skeptik do ordinace zkušeného psychiatra, který tyto návraty provádí, netuší, že tím uvede do pohybu lavinu vzpomínek na svou dřívější existenci - lady Matyldy z Hay, středověké šlechtičny, která prožila svůj život ve Walesu za vlády krále Jana. Čtenář s bezdechým napětím sleduje rozvíjení a proplétání osudů lady Matyldy z Hay a moderní novinářky - reálného světa a minulosti.
Tenhle příběh Vás dostane. Od začátku až do konce budete číst stránku za stránkou. Nebudete moct přestat! Napětí je tu totiž velké ...
Sam se usmál a na okamžik se zamyslel, zda je na tom, co říká, alespoň špetka pravděpodobnosti. Odkud pochází násilí v jeho bratrovi? Jednoho dne to určitě zjistí, ale dnes ne. Dnes si jen připraví scénu. ,,Myslím, že si na to možná vzpomínáš, Nicku," pokračoval tiše. ,,Byl jsi ještě princem, když si ji poprvé spatřil. Byla krásná, vysoká a okouzlující. Dáma. A ty jsi byl usmrkaný kluk. Vzpomínáš? Narodil ses moc pozdě. Ona byla první žena, po které jsi zatoužil, ale to už byla ženou jiného muže a matkou jeho dítěte, zatímco ty jsi byl mladý dokonce i na to, abys šoustal děvečky v temných koutech paláce. Tehdy ses ještě spokojoval s tím, že jsi je štípal do prsou a strkal jim ruku pod sukně, ale později to bylo jiné."

Podle buxu je zařazena jako fantasy a romantika. Upřímně chvílemi je to celkem drsné. William není typ ohleduplného a láskyplného muže a vy to poznáte až budete o minulém životě Jo, tedy Matyldě číst. Jak se dá očekávat u Barbary Erskinové i tady se hojně objevují duchové. Duchové samozřejmě představují část napětí. Hlavně těmi se totiž propojuje budoucnost s minulostí. Jak brzy ale sami pocítíte a zjistíte, duchové později mají nejmenší váhu v životě Jo. Největší problémy jí totiž způsobují nejbližší přátelé, kteří si chvílemi ani neuvědomují co dělají. Kniha je také historická a má dvě časové linie. To prolínání časových linií se mi velmi líbí.
Jo mě jako postava hodně sedla, postavy, které mi naopak nesedli byl chvílemi Nick, Sam a Judy, z historické doby potom především Jan a William.
Zdá se mi také, že Jo je později narušená možná trošku i psychicky a ví, že to unese až se celý příběh dozví. 
Kniha mě udržela ve stálém napětí a hrozně moc se mi líbila. Stala se jednou z mých oblíbených knih. Proto Vám ji vřele doporučuji.
Já jí dávám 5 hvězdiček z 5 *****.
Tímto děkuji za recenzní výtisk nakladatelství Brána. Kniha mě opravdu hodně potěšila.

1 komentář: