Recenze: Karanténa (Samotáři)

Autor: Lex Thomas
České datum vydání: Rok 2013
Žánr: Thriller
Nakladatel: Fortuna

Česká anotace: Odmaturuj, nebo zemři!

Byl to jen další obyčejný den na McKinleyho střední škole. Dokud školou neotřásl mohutný výbuch. Samotář David Thorpe se pokusil pomoci svému učiteli angličtiny. Ten mu však zemřel přímo před očima. A to byl jen začátek. McKinleyho střední škola se změnila v nejhorší noční můru. Všichni studenti jsou napadeni virem, který je pro dospělé smrtelný. Škola je v karanténě pod dohledem armády. Všichni učitelé jsou mrtví. Z nevinných skupinek studentů se vytvořily násilné gangy. Bez nich není naděje na přežití. David nemá svůj gang. Má jen mladšího bratra Willa a s ním stojí proti celé škole. V tomto děsivě temném a vzrušujícím románu Lex Thomas přivádí čtenáře do školy, kde děti nebojují o popularitu. Tvrdě bojují, aby přežily.

Překlad: Tady se mi překlad líbil. Použitá slova byla naprosto v pořádku a celkový dojem mám že styl psaní je naprosto báječný :-).

Hodnocení: Kniha mě vtáhla do děje. Určitě bych to nepřirovnala Hunger Games, kde jsem teda knihu nečetla ale to, že je někde nějaké napětí nebo vražda neznamená, že to musí hned být podobné Hunger Games, jak píšou přímo na obálce. Celkově se mi kniha líbila i když to určitě nebyla nejlepší kniha jakou jsem kdy četla. Ještě si pořádně rozmyslím, jestli bych sérii chtěla dočíst a nebo ne. Ostatní knihy ze série u nás zatím nevyšli a ani nevím jestli je po tomto prvním zážitku ( a možná i zklamáním ) ještě plánují.

Jazykové prostředky byli v pořádku. Tím, že to bylo pro teenagery to bylo poměrně snadno pochopitelné :-) a dál bych to ani nijak nerozmazávala :-).

Kniha má zvláštní konec a má u mě hodnocení 60%. Více ode mě kniha bohužel nemůže očekávat :-).